Mooie webshops, wie, wat en waar deel VIII – Twenty-Seven

maart 7, 2019

Inmiddels zijn er misschien wel meer webshops dan winkels in de traditionele winkelstraten en er blijven er ook gewoon steeds bij komen. Als consument heb je het shopwalhalla binnen handbereik. Een paar goede ‘afslagen’ op het wereldwijde web en je kunt naar hartenlust je winkelmandje vullen. Hartstikke handig als je in een regio woont waar gewoon niet veel woonwinkels zitten of de merken van jouw voorkeur te koop zijn. Mooie webshops zijn er genoeg, mag ik je er nog op een wijzen? Deel VIII in de serie Mooie webshops, wie, wat en waar met dit keer Twenty-Seven made by Pientje.

Stoer, puur en landelijk wonen

Nieuwsgierig als ik ben, of eigenlijk geinteresseerd 😉 , stelde ik de eigenaresse van deze relatief nieuwe webshop ook weer een aantal vragen. Te beginnen natuurlijk met het grote ‘why’?

Waarom ben je met je webshop Twenty-Seven begonnen Pien?

Nou, dat is eigenlijk als een uit de hand gelopen hobby begonnen. In het voorjaar van 2014 werd ik gevloerd door een hernia en kon de eerste 6 weken bijna niks behalve liggen. Naarmate het beter ging, sloeg de verveling toe en stuurde ik mijn man op pad om het welbekende tricot garen van Hoooked te gaan halen met een dikke haaknaald. Ik begon met het haken van een rond tafelkleedje, ik weet het nog zo goed… maar ik bleef haken en mijn creaties delen op Facebook tot iemand zei: Pien, wat ga je ermee doen, ga je het verkopen? “ Ik zei: “Poeh neuh, geen idee eigenlijk!” Tot ik bedacht om een Facebook pagina aan te maken. Later kwam daar Instagram bij en ging ik behalve haakwerken ook plantenhangers knopen en opbergzakken maken van oude spijkerbroeken en oude plunjezakken uit het leger. Ik kreeg bestellingen binnen via appjes, privé berichtjes op social media…op een gegeven moment kon ik het niet meer overzien en heb ik een heuse webshop geopend op 25 februari 2016.

In het voorjaar van 2017 werd ik opnieuw ziek. Maandenlang had ik weinig interesse in wat er om me heen gebeurde, maar in de zomer van 2018 begon er iets te knagen. Ik baalde er zó van dat de hele webshop stil was komen liggen! Ik wilde het zo graag nieuw leven in blazen!! Maar ja, dan moet je wel inspiratie hebben! Ik wist en weet dat je inspiratie niet kunt dwingen; het is er of het is er niet! Tenminste, zo werkt het bij mij… Dus heb ik in oktober 2018 de stoute schoenen aangetrokken en ben naar de groothandel gegaan om mijn eerste inkopen te doen! En als er ideeën zijn die tot uitvoer komen, plaats ik ze ook in de webshop. Het is dus een combinatie geworden van…

Waar moet je over nadenken als je een webshop begint?

Omdat het aanbod zo groot is en je je natuurlijk wilt onderscheiden moet je nadenken over een aantal dingen. Welke sfeer wil je dat je webshop uitstraalt bijvoorbeeld?. Wat wil je gaan inkopen? Er is zo veel te koop!

Had je een duidelijk beeld voor ogen voor wat betreft sfeer en collectie in je shop?

Ja heel duidelijk! Wat ik wilde was vooral bij mezelf blijven qua sfeer en smaak. Ik ben van mening dat je wel 100% achter de keuze van je product moet staan. En ik kies ervoor om niet te veel in te kopen van de grote merken. Simpelweg omdat er al zo veel webshops zijn die dat doen. Dus vind je bij mij naast wat merken ook unieke vintage items als een oud louvre luikje, een doorleefd bakje…artikelen met een verhaal, authentiek en uniek.

Verkoop je wat je leuk vindt?

Ik zou moeite hebben met het geven van een cadeautje dat ik zelf helemaal niet leuk vindt. Ook zou ik niet kunnen verkopen waar ik eigenlijk de charme niet van inzie. Verkoop je wat je leuk vindt dan makkelijker? Koop je dan in met alleen je eigen voorkeur in je achterhoofd of hoe werkt dat precies?

Wat is jouw favoriete item uit je collectie?

Poeh, moet ik echt iets kiezen?! Alles wat in mijn webshop staat, zou ook zo bij mij in huis kunnen staan. Als ik nú zou moeten kiezen dan kies ik voor het fluffy sierkussen in Beni Ouarain stijl…op slag verliefd toen ik die zag!

Bepaal je doelgroep

Lijkt me lastig hoor! Het liefst heb je natuurlijk een webshop die iederéén tof vindt maar dat is onmogelijk. Het is dan slim je eigen niche te kiezen, te bepalen op welke doelgroep je je wil gaan richten.

Wie is jouw klant?

Mijn klant houdt van een stoere, warme en een ietsie landelijke uitstraling. Pure materialen, sober maar wel met wat pit!

Eigenheid!

Je weet dan uiteindelijk wat je wil verkopen en voor wie je klanten zijn maar hoe ga je dat dan aanpakken zonder kopje onder te gaan in de grote massa? Hoe druk je toch die eigen stempel op je webshop? Wat maakt Twenty – Seven made by Pientje nou Twenty – Seven made by Pientje?

Hoe onderscheid je je van de ‘rest’?

Ik denk, wat ik al eerder zei, door bij mezelf te blijven qua inkoop. Het moet goed voelen! Verder laat ik graag aan de klant zien dat ik blij met ze ben! Kaartje bij de bestelling bijvoorbeeld en ik pak iedere bestelling in als een cadeautje. Ik kan mijn klanten al bijna zien glimlachen bij het openen van de verzenddoos!

Print Friendly, PDF & Email
FacebooktwitterredditpinterestlinkedinmailFacebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Previous Post Next Post

You may also like

Leave a Reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.