Zo simpel kan het dus zijn! Als dat wat je zoekt er nog niet echt is….’regel’ je dat toch gewoon even zelf? Dát is, heel simpel gezegd, het verhaal achter de mooie webshop van Shanna. TWENTYTWONOTES bestaat nog niet zo heel lang maar als je haar assortiment bekijkt weet je meteen dat het hier om een product gaat dat ons eigenlijk allemaal zou moeten blijven boeien (verbeter de wereld begin bij jezelf 😉 ). Je slaat twee vliegen in één klap, jij, je huis én de mooie natuur om ons heen varen er wel bij. Ik hou daar wel van, maar dat kleine stukje van mij kenden jullie al toch? Lees meer over Shanna en haar online shop …
Duurzaam en mooi
Mooie spullen die ook nog eens goed zijn voor je huis en je huid, wie heeft daar geen oren naar? Duurzaam en mooi, dat zou eigenlijk de graadmeter moeten zijn voor alles wat we kopen. Ik weet…en ik maak me er zeker ook nog al eens schuldig aan….de massaproducten lonken en natuurlijk mag iedereen daar zijn/haar eigen keuzes in maken. Ik snap dat budget vaak ook een grote rol speelt. Die discussie wil ik hier niet mee aanwakkeren…ik wil je alleen bekend maken met (nieuwe) mooie webshops die je eens zou moeten gaan bekijken ;). Zoals TWENTYTWONOTES van Shanna. Ook voor haar weer de vraag waarom ze, in die bomvolle webshopwereld, is begonnen met haar webwinkel.
Omdat ik gek ben op reizen en lifestyle/interieur/vormgeving combineer ik ze het liefst allemaal! De laatste jaren komen mijn passies steeds meer samen met een eco-bewuste levensstijl. Fijne producten geïnspireerd door de natuur, duurzaam, met aandacht voor minimalistisch design en bij voorkeur handig voor op reis – daar ben ik altijd naar op zoek!
In deze snel veranderende wereld wil ik mensen inspireren om rustig te kijken naar wat we nodig hebben en wat ons goed doet. Ik kwam erachter dat er nog geen shop bestond waar duurzame home-, care- en travelproducten in de minimalistische stijl die bij mij past worden aangeboden. Op TWENTYTWONOTES laat ik dan ook mijn eigen favorieten zien, de producten die ik in het dagelijks leven gebruik. Van duurzame schoonmaakmiddelen en natuurlijke hair- en skincare merken tot eerlijke items voor in huis.
Welk assortiment kies je voor je webshop?
Wat mij steeds opvalt bij het overgrote deel van de webshops is dat ze vaak allemaal een groot deel van hun collectie inkopen bij dezelfde adressen. Logisch natuurlijk dat er dan al snel een soort ‘eenheidsworst’ ontstaat. Ik denk dat je duidelijk voor ogen moet hebben wat je uiteindelijk wilt uitstralen met je webshop en dat je je ook bewust bij een specifiek aanbod moet houden. Maar hee, wie ben ik? Ik heb geen webshop en ambieer ook niks in die richting ;). Ik vroeg aan Shanna wat zij voor ogen had toen ze begon met haar webshop. Waar let zij op?
Ik houd van minimalistisch vormgegeven producten. Het draait daarbij vooral om balans, natuurlijke tinten en kalmte. Met de uitstraling van TWENTYTWONOTES wil ik dan ook rust creëren en een stijlvolle, pure sfeer neerzetten. Verder kies ik de merken waar ik mee samenwerk zorgvuldig uit. Ik kijk naar kwaliteit, slimme details en de kracht van de natuur die merkbaar aanwezig is in de producten.

Verkopers favoriet
Ik ben altijd heel benieuwd, de verkopende partij moet natuurlijk over alles even enthousiast zijn…..anders verkoop je natuurlijk niéts! Elke post op social media moet dezelfde power en overtuiging uitstralen, je moet je potentiele koper overtuigen met wat je laat zien en zegt. Natuurlijk vindt zo’n webshopeigenaar alles leuk in eigen shop maar er moet ook altijd één favorietje zijn toch? 🙂 Dus ik vroeg ook aan Shanna wat háár favoriete item uit de collectie van haar mooie webshop is.
Dat is een lastige! Als ik moet kiezen ga ik voor twee items, nummer één: Clean Bath van Pure Effect Sweden is een fantastisch probiotisch schoonmaakproduct waar ik mijn (nieuwe) badkamer met veel plezier mee schoonmaak. Clean Bath maakt mijn glazen douchewanden, waskommen en kranen super shiny, vrij van kalkvlekken en het geeft een subtiele geur. Daarnaast zijn alle schoonmaakproducten van Pure Effect vriendelijk voor jou, jouw huis en het milieu.
Nummer twee: de mooie verzorgingslijn van Grown Alchemist is zo heerlijk! De 65 ml tube van de Vanilla & Orange Peel handcrème zit altijd in mijn tas. De royale 500 ml pompflacon staat in mijn huis – naast de hoge verzorgingsfactor van Grown Alchemist zien de producten er namelijk ook erg stijlvol uit ;).


Ken je klant
Is dat mogelijk? Is het mogelijk dat je je potentiele klanten ‘kent’? Wetende dat je toch nooit iedereen kunt bekoren streef je er tegelijkertijd wél naar om een zo groot mogelijke groep te bereiken. Ken je klant, waar zijn ze naar op zoek? Is het daarom belangrijk om vooraf je doelgroep te bepalen vraag ik me af?
Hmm… Ik heb eigenlijk nooit een precieze doelgroep voor ogen gehad maar ik wist zeker dat er genoeg mensen zijn die, net als ik, net zoveel waarde hechten aan de looks als de goede werking van het product. Daarbij gaat stijlvol, minimalistisch design perfect samen met duurzaamheid. Dus iedereen die gek is op design en liever kiest voor verantwoorde producten, gaat iets moois vinden bij mij.
De meeste items die ik aanbied zijn trouwens unisex dankzij de natuurlijke ingrediënten en geuren. Dat vind ik een mooi voordeel. Ze doen het ook heel goed als cadeau.


Dare to be different!
Hoe ga je opvallen tussen die enorme hoeveelheid webshops? Op welke manier lukt het je daarbij ook nog eens je eigen ‘smoel’ te behouden? Hoe onderscheid je je van de rest? Shanna?
Er zijn ontzettend veel online shops en een hoop mensen zijn bezig met iets voor zichzelf te creëren. Dat vind ik mooi. Maar daardoor is er ook veel aanbod. Ik onderscheid mij door de selectie aan producten, dat geeft exclusiviteit. Ook hecht ik waarde aan de achtergrondinformatie van de merken: ik vind dat mensen moeten weten wat ze kopen, wat erin zit, wat het voor je doet.
Naast het gebruik van zorgvuldig geselecteerde (vegan) ingrediënten, kijk ik kritisch naar packaging. Gelukkig gebruiken steeds meer merken alleen maar gerecyclede materialen. Bovendien vind ik het slim als er meerdere formaten verkrijgbaar zijn. Niet alleen is het handig om je favoriete items in een kleiner formaat mee te nemen op reis, ook is het goed om juist grotere verpakkingen te kunnen kiezen zodat je minder vaak een aankoop hoeft te doen (en daardoor verpakkingsmateriaal en transport bespaart).

Wil je het complete assortiment van TWENTYTWONOTES bekijken? Hier neemt Shanna je mee in haar online lifestyleshop.











