Mooie webshops, wie, wat en waar deel V #spotlight

november 1, 2017

Nummer vijf, de vijfde mooie webshop die ik graag aan je voor wil stellen. Een mooie shop, een leuk assortiment én een alleraardigste eigenaresse, een combinatie die altijd prettig is toch? Ga gewoon even kijken, doe wat inspiratie op óf wie weet…..kun je er wel wat vinden voor de feestdagen! #cadeautip Dus, nummer 5, here we go…

Een webshop starten

Zelf heb ik ooit eens op het punt gestaan om het te doen, een webshop te beginnen. Beter van niet, ik zou overal één stuk zelf van houden, dat zou niet opschieten. Dus daarom niet. Wini begon wél een webshop en op de vraag waarom ze dat deed antwoordde ze het volgende:

De start van de webshop is eigenlijk een samenloop van omstandigheden geweest. Er was een fotograaf langs geweest om foto’s van ons huis te maken. Deze reportage werd al snel verkocht aan de Ariadne at Home. Tijdens het interview voor dit blad kwam ook ter sprake dat ik ideeën had voor een webshop. Het mooiste zou natuurlijk zijn, dat bij het uitkomen van de editie waar ons huis in zou komen, de webshop vermeld zou worden. Betere reclame kon niet! Maar dit betekende ook dat er in sneltreinvaart daadwerkelijk een webshop moest komen!! Samen met mijn oudste dochter zijn we hier snel mee begonnen en idd 3 januari van dit jaar waren we on-line. De virtuele winkel was een feit! 

Hoe een idee dan ineens werkelijkheid is geworden…. Ook al blijft de droom van een fysieke winkel bestaan, wie weet, ooit…

Hoe geef je ‘smoel’ aan je webshop?

Je herkent het beslist, je komt op de website van een webshop en binnen no-time ben je er ook weer weg. De sfeer staat je om welke reden dan ook niet aan en de drie dingen die je aan hebt geklikt zag je ook al in heel veel andere webshops. Het lijkt me dus zaak voor een webshophouder om echt een eigen ‘smoel’ aan het geheel te geven. Hoe doe je dat? Of liever nog, Wini, had je een beeld voor ogen toen je eraan begon?

Ik heb altijd duidelijk voor ogen gehad hoe ik een eventueel fysieke winkel zou willen inrichten en deze sfeer wilde ik terug laten komen in de web-shop. Veel wit, natuurlijke en eerlijke materialen, niet de massa artikelen (waar we er allemaal al zo veel van hebben). Spullen met een verhaal zijn zo veel mooier. Liever één mooi product met een eerlijke prijs, dan alle wegwerp artikelen.

Natuurlijk heb ook ik ‘grotere’ merken in mijn shop, maar voor de rest probeer ik unieke dingen in te kopen.

Verkopen is een kunst

Ik ben geen verkoper, ik ben een koper ;). En áls ik al zou moeten verkopen dan zou ik alleen kunnen verkopen wat ik zelf leuk vindt. Zo geef ik ook alleen cadeautjes die ik leuk vindt, vraag je iets voor je verjaardag dat ik stom vindt….geef ik je geld….ga je het zelf maar kopen ;). Anyway, verkopen is een kunst, net als inkopen denk ik. Koop je alleen in wat je leuk vindt of probeer je ook te kijken naar wat ‘men’ leuk vindt? Lastig lijkt me dat. Ik vroeg ook aan Wini wat haar favoriete item uit haar mooie webshop is.

Moeilijk om één favoriet item eruit te halen. Binnenkort komt er een mooi merk uit Polen in de webshop. Dit wordt verder ook nog niet in Nederland verkocht en daar ben ik héél erg benieuwd naar. 

Daarnaast zijn de handgemaakte kandelaren van rest ijzer uit de collectie van ‘k Willeminhuis een favoriet van mij, maar ook zeker van de klanten. Dat merkte ik nog maar weer eens toen de Ring van dit merk binnenkwam.

Ken je kopers

Smaken verschillen, gelukkig maar. De markt is zó groot dat er altijd wel wat voor iedereen te koop is. Als webshophouder kun je natuurlijk niet voor iedereen inkopen, je moet denk ik een focus hebben. Wie is je klant?

Mijn klant is iemand die mooie, unieke spullen in zijn huis wil. Bewust zoekt naar iets speciaals en daar blij van wordt. 

Anders dan anders

We zijn allemaal anders, en uniek. Voor een mooie webshop zou dat ook moeten gelden maar dat is een stuk lastiger. Toch kan ik (ik kan alleen voor mezelf spreken) het wel enorm waarderen als een shop zich probeert te onderscheiden. Hoe ze dat doen? Dat vroeg ik ook aan Wini.

Ik probeer me te onderscheiden van de rest door niet alleen mee te gaan in met wat er NU mooi gevonden wordt, maar door spullen in te kopen waar je jaren later nog plezier van hebt. Ik hoop dat dat lukt.

Ben je nu benieuwd of dat inderdaad lukt/gelukt is in haar mooie webshop? vanwini.nl

 

X

 

Print Friendly, PDF & Email
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Previous Post Next Post

You may also like

Leave a Reply