Mooie webshops! Wie wat en waar deel II #spotlight

september 29, 2017

…en dus is er nu gewoon een deel II! Ik zeg toch, ze zíjn er zeker wel, die mooie webshops die hun best doen om zich te onderscheiden van de massa…je moet alleen even weten waar je ze kunt vinden :). Mirjam heeft haar hart verpand aan Scandinavië en wist die liefde perfect weer te geven in de collectie van haar shop en webwinkel! Mirjam Wie? Mirjam Klop, ken je nog niet?

Hej Living

Net als bij de voorgaande post in de categorie Spotlight, betreft het ook nu weer een webshop eigenaresse die ik via Instagram ‘ontmoette’. Mirjam heeft een stenen winkel én een webshop en ook haar stelde ik natuurlijk een aantal vragen. Hi Hej Living, nice to meet you! Op de vraag waarom ze een (web)shop is begonnen antwoordde Mirjam het volgende:

Liefde voor wonen + Liefde voor Scandinavië + verhuizing naar een boerderij met ruimte + al heel lang de wens/droom om mijn administratieve functie in te ruilen voor een creatievere functie…..resulteerde vorig jaar in het plan om de schuur om te bouwen naar een kleinschalige woonwinkel. Ik heb lang geleden al mijn hart verloren aan Scandinavië en dan met name Zweden en wist al snel dat ik daar iets mee wilde. Eigenlijk zou ik zo in Zweden kunnen wonen, maar dat gaat nog niet, vandaar dat ik Zweden naar Nederland haal! J Op de reizen die ik maak met mijn gezin kom ik het mooiste antiek tegen en ook ga ik graag naar loppiswinkels en markten. Loppis is voor Zweden wat brocante is voor Frankrijk. Ook zag ik tijdens mijn reizen prachtige Scandinavische merken die nog niet in NL verkrijgbaar zijn.

Welke spullen koop je in voor je webshop?

Als je dit nu weet, is mijn volgende vraag eigenlijk vragen naar de bekende weg ;)….(maar ik wist het dus nog niet). Had je een duidelijk beeld voor ogen voor wat betreft sfeer en collectie in je shop?

Door te kiezen voor een aantal antieke/tweedehandse items en deze te combineren met nieuwe items, ontstaat al snel een uniek en persoonlijk interieur. Ook staat het Scandinavisch design voor eenvoud en tijdloosheid, dus met de items die ik verkoop heb je een hele goede basis waar je heel lang plezier van gaat hebben. Daarmee zet ik ook in op duurzaamheid in de zin van het hergebruiken van gebruikte items (antiek en loppis) en het aanbieden van nieuwe basisartikelen die tijdloos zijn. Ik persoonlijk ben niet voor het meegaan in de trendartikelen die massaal worden gekocht ‘omdat iedereen ze koopt’ om er vervolgens na een korte periode weer afstand van te doen. #mijnmening Investeer in een goede basis die je eventueel aan kunt vullen met goede seizoens items die ook tijdloos zijn……

Mijn insteek was het dan ook om iedereen kennis te laten maken met merken die nog niet in Nederland verkrijgbaar waren. Ik werk voornamelijk met kleinschalige bedrijven of kleine zelfstandigen. Al mijn leveranciers heb ik al eens bezocht om kennis te maken en te weten wie er achter het bedrijf zitten en wat hun filosofie is. Tijdens mijn reizen naar Zweden probeer ik ook zo veel mogelijk mijn leveranciers te blijven bezoeken, omdat ik vind dat deze contacten belangrijk zijn en om zo goed mogelijk op de hoogte te blijven van nieuwe collecties.

Mijn aanbod is heel divers. Wat ik mooi vind, mag mee ;-). Dat betekent dat ik naast woonaccessoires van o.a. Storefactory Scandinavia en Grafitgrå ook mooie zilveren sieraden verkoop van Syns på Haga én niet te vergeten het prachtige puur linnen van Kardelen Home. Hoge kwaliteit, mooie designs en prachtige kleuren die allemaal op elkaar zijn afgestemd en waardoor prachtige combinaties zijn te maken!

Hoe verkoop je je artikelen?

Ik persoonlijk…kan dus bijvoorbeeld geen dingen cadeau geven als ik het echt niet mooi vindt. Ik kan me zo voorstellen dat dat voor de inkoop voor een shop ook zo gaat. Wat koop je in en hoe verkoop je je artikelen? Ik was ook benieuwd naar haar eigen favoriete item uit je collectie?

Mijn all-time favorite is het dubbelzijdige plaid van Kardelen. Één zijde van het plaid is uitgevoerd in mooi grijs wol en de andere zijde in prachtig “Naturel Beige” puur linnen. Standaard ligt er één op het voeteneinde van ons bed en huist er één bij de bank. Zelfs op vakantie gaat er één mee. Het is een geweldige toevoeging aan je interieur waar je ‘m ook gebruikt en zowel zomer als winter kan ie je, indien nodig, net dat stukje extra warmte geven!

Maar eigenlijk zijn het er twee…..de prachtige zilveren ring van Syns på Haga met daaraan heel subtiel een hartje draag ik elke dag!

Wie is je doelgroep?

Lijkt me een lastige, voor wie koop je dan eigenlijk in? Wie wil je bereiken? Ga je voor een zo groot mogelijke groep klanten (duh) of ben je daarin wel wat selectiever en heb je duidelijk een groep mensen voor ogen als je gaat inkopen? Wie is jouw klant, wie is je doelgroep?

Mijn doelgroep zijn mensen die houden van mooie basic en tijdloze woonitems en/of van unieke loppis/antiekvondsten. Hun woonstijl kan heel divers zijn, want de tijdloze Scandinavische woonitems laten zich gemakkelijk in diverse woonstijlen toevoegen.

De hamvraag, hoe krijg je dat ‘eigen smoel’?

We zijn het erover eens, de markt met webshops is huge, ENORM, zó ontzettend groot dat je ze echt niet allemaal kunt bezoeken, kennen, én leuk vinden. Eigenheid is belangrijk, de kunst is het ook om dat te behouden. Dus…hoe onderscheid je je van de ‘rest’?

Ik wil mensen graag de sfeer van Scandinavië laten beleven. In mijn winkel die in de Scandinavische stijl is ingericht met veel hout en een houtkachel, die heerlijk brandt als het wat kouder is, gaat dat vanzelf….. Op mijn website laat ik de Scandinavische sfeer tot uiting komen door een mix van sfeer/landschapsfoto’s en productfoto’s. De uitstraling van de website gaat mee met de seizoenen.

Ga je eens bij haar kijken? Ik zou, als ik je een tip mag geven ;), meteen doorklikken want er gaat vanaf vandaag een te gekke actie van start met het prachtige merk Kardelen Home in de hoofdrol. Wil je niet missen!

Hej Living  ,jullie klikken, ik ga weer op zoek naar nog zo’n mooie webshop!

X

Print Friendly, PDF & Email
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Previous Post Next Post

You may also like

2 Comments

  • Antina

    Ook weer helemaal leuk 👌🏻

    Groetjes,
    Antina
    s j o d d y – by an10

    september 29, 2017 at 6:42 am Reply
  • Debbie

    Leuk artikel! I <3 Zweden in huis halen 🙂

    september 29, 2017 at 6:45 pm Reply
  • Leave a Reply